Mag je als 16 jarige bij 2 verschillende supermarkten werken?

Ik zit nu in mn proeftijd bij een supermarkt maar ik heb een aanbod gekregen bij een andere waar ik meer zal verdiene, liefst wil ik niet weg gaan bij de supermarkt waar ik nu werk. (Natuurlijk ga ik niet meer werken dan wettelijk mag) Dus is het wettelijk oké? of mag het niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ja hoor dat mag wettelijk gezien, tenzij er een concurrentiebeding in je contract staat, dat houdt in dat je in en een bepaalde periode na de tijd dat je voor een supermarkt werkt, niet bij een soort gelijk bedrijf mag werken. Vraag dus even na bij je werkgever of dit mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Dat zou ik nu juist NIET vragen.
Antoni
10 jaar geleden
crea, vraagsteller wil beide banen houden, naast elkaar, niet ná elkaar. Of een werkever dat nou zo prettig zal vinden, dat lijkt mij niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan beter eerlijk zijn tegen je werkgever, er zullen klanten zijn die je eerst daar en dan hier tegenkomen en vragen zullen gaan stellen, dan kun je beter je werkgever dat verteld hebben, dan dat hij/zij het op deze manier te horen krijgt.
Computoon
10 jaar geleden
Vraagsteller is 16 jaar. Concurrentiebeding is alleen mogelijk bij arbeidsovereenkomst met meerderjarige werknemer en gaat pas werken na vertrek.
Dit kan, behalve als er in de supermarkt cao of in je arbeidsovereenkomst een verbod op nevenwerkzaamheden zou staan. Staat dat er niet in, dan is het toch goed om te melden aan je werkgever. Stel namelijk dat je nu een 0-uren of min-maxcontract hebt. Dan 'moet' je komen als je wordt opgeroepen en (bij min-max) ten hoogste het maximale uren werken. Dat kan foutlopen als de supermarkten je op dezelfde tijden willen inzetten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verder moet je in de gaten houden, dat je de wettelijk toegestane maximale arbeidstijden enz. niet overschrijdt. Die zijn voor iemand van 16 anders dan voor iemand van 18.
Computoon