Aansprakelijk stellen voorbeeldbrieven

  • aansprakelijkheid

    Hieronder vind je een overzicht van diverse voorbeelden hoe je iemand aansprakelijk kunt stellen. Op de aansprakelijkheid startpagina vind je diverse voorbeelden van aansprakelijkheid en wat er aan regeltjes bij komt kijken. Kijk dus voordat u uw brief schrijft eerst op http://aansprakelijkheid.startpagina.nl en stel eventueel op dit forum uw vraag over uw geval.

    Aansprakelijk stellen - Deze brief kunt u voor diverse soorten schade gebruiken, bijv. aan eigendommen.

    Aansprakelijkstellen - Nog een goed voorbeeld voor een aansprakelijkheidstelling

    Arts of ziekenhuis aansprakelijk stellen - Brief voor gezondheidsschade door een medische fout. Het aansprakelijk stellen van de arts of het ziekenhuis voor de door u opgelopen schade.

    Bedrijfsongeval - Een voorbeeldbrief om de werkgever aansprakelijk te stellen voor een ongeval op het werk.

    Claim voor vliegvertraging - Door vertraging met het vliegveld extra kosten moeten maken? Je schade is in sommige gevallen te verhalen.

    Huisdier / kind aanspr. stellen - Het aansprakelijk stellen van de ouders van een kind of de eigenaar van een huisdier.

    Na een ongeval - Voorbeeldbrief voor het aansprakelijkstellen van de wegbeheerder bij een ongeval.

    Slecht uitgevoerde werkzaamheden - Het aansprakelijk stellen voor slecht uitgevoerde werkzaamheden.

    Aansprakelijk stellen gemeente - In dit voorbeeld wordt de gemeente aansprakelijk gesteld voor geleden schade aan de fiets door een slecht fietspad.

    Verzekeraar tegenpartij aansprakelijk stellen bij verkeersongeval

    Zelfstandige behandelaar - Aansprakelijk stellen van de zelfstandige behandelaar.

  • s.remesar

    ik wil graag een voorbeeld van een aansprakelijkheidstelling voor waterschade aan de eigenaar

  • w vdhoek

    In mijn badkamer zijn ‘mijns inzien’ ondeugdelijke materialen gebruikt en zijn de materialen niet geod voorbehandeld. Er zijn reeds scheuren in de voegen ontstaan door de werking van de onderplaten.

    Ik wil de badkamer opnieuw late doen.

    De aannemer is voorgesteld door het bedrijf waar ik de badkamer gekocht hebt, maar ik betaal de aannemer direct.

    Wie moet ik nu aansprakelijk stellen?

    Groet, W.

  • b.jansen

    Mocht het aan het materiaal liggen dan moet je de winkel waar je de badkamer gekocht hebt aansprakelijk stellen, ligt het aan de behandeling van het materiaal dan is het ondeugdelijke nakoming van de aannemer en moet je deze aansprakelijk stellen.

    Tenzij je de aannemer betaalt hebt om de spullen in te kopen, etc. Dan heb jij enkel met de aannemer te maken.

  • h.spaans

    s.remesar Schreef:

    ——————————————————-

    > ik wil graag een voorbeeld van een

    > aansprakelijkheidstelling voor waterschade aan de

    > eigenaar

  • A.Christiaans

    Graag zou ik een voorbeeldbrief ontvangen waarin ik de woninstichting velsen aansprijkelijk stel voor de schade aan mijn auto.

    Door de woningstichting zijn er op inrit van de parkeergarage betonnen drempels aangebracht om bijregen het hemelwater te geleiden achteraf blijken deze drempels te zijn bedoeld om skatende jeugd te verhinderen de inrit als skatebaan te gebruiken.

    Ik heb op deze betonnen balken schade opgelopen doordat mijn uitlaatspuitstuk en catalisator op de betonbalk zijn geklapt. het schadebedrag wordt morgen door een garage bedrijf vastgesteld.

    De woningstichting heeft al wel toegegeven dat zij een fout hebben gemaakt door de betonbalken te plaatsen en hebben inmiddels een tijdelijke oplossing uitgevoerd.

  • aansprakelijkheid

    U kunt het beste deze brief gebruiken (het gaat namelijk om schade aan uw eigendom).

    Vervolgens kunt u bij evt. getuigen, vermelden dat de woningstichting reeds heeft toegegeven dat ze verantwoordelijk zijn voor de schade.

  • Norman Melsert

    Geachte heer/mevrouw,

    Op grond van boek 7 artikel 17 lid 2 wil ik de fokker van mijn inmiddels 2de pup aansprakelijk stellen.

    De eerste pup moest ik na een ziekte periode van ongeveer 5 weken laten inslapen. De pup bleek de erfelijke aandoening miosites te hebben, hierdoor kon de pup zijn bek niet meer open krijgen.

    De fokker hiervan op de hoogte gebracht. De fokker zou zijn fok honden laten testen en wij mochten een nieuwe pup uitzoeken.

    Enkele weken later kwam de fokker terug op zijn afspraak tot volledige vergoeding van de pup, wij mochten een nieuwe pup uitzoeken voor de helft van het aankoop bedrag.

    Door dat de fokker ons verzekerde zijn honden te hebben getest op eventuele aandoeningen hadden wij hier mee in gestemd.

    Helaas bleek de nieuwe pup ook niet goed te zijn en is helaas op een leeftijd van 4 maanden overleden. Deze pup werd na zijn 3de levens maand ziek.

    Het vermoeden bestaat dat de fokker heeft verzuimd zijn honden te laten testen alvorrens te gaan fokken met de zelfde moeder hond als mijn vorige pup.

    Wij hadden sectie op de overleden pup laten uitvoeren, de uitslag van deze sectie krijgen wij in de loop van de week onder ogen.

    Nu wil ik de fokker alsnog aansprakelijk stellen voor het leed en het overlijden van beide pups inclusief nevenschade ontstaan uit deze erfelijke ziektes.

    Mijn vraag aan u is hoe ik dat het beste kan en volgens de wet mag doen.

    Graag ontvangen wij ook een voorbeeld brief met richtlijnen om desbetreffende fokker aan te kunnen schrijven.

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Norman Melsert

  • J.C. van Bergen

    Hallo,

    het gat om aansprakelijk stellen van een makelaar die mijn eigendommen die in het huis aanwezig waren niet aan mij geleverd zijn.

    Het goederen moch ik alsnog op halen van de vorige eigenaar en van de nieuwe eigenaar.

    echter de nederlandse makelaar heeft alles weggegeven aan de nieuwe koper van het huis.

    Mijn goederen werden dus zomaar weggeven.

    Ik heb fotos en lijst van alle vermissingen, het gaat om een heleboel geld, en emotionele waarde.

    Fin. waarde plm. 20.000 euro plm.

  • danielle

    aansprakelijkheid Schreef:

    ——————————————————-

    > Hieronder vind je een overzicht van diverse

    > voorbeelden hoe je iemand aansprakelijk kunt

    > stellen. Op de aansprakelijkheid startpagina vind

    > je diverse voorbeelden van aansprakelijkheid en

    > wat er aan regeltjes bij komt kijken. Kijk dus

    > voordat u uw brief schrijft eerst op

    > http://aansprakelijkheid.startpagina.nl en stel

    > eventueel op dit forum uw vraag over uw geval.

    >

    > Aansprakelijk stellen - Deze brief kunt u voor

    > diverse soorten schade gebruiken, bijv. aan

    > eigendommen.

    >

    > Aansprakelijkstellen - Nog een goed voorbeeld voor

    > een aansprakelijkheidstelling

    >

    > Arts of ziekenhuis aansprakelijk stellen - Brief

    > voor gezondheidsschade door een medische fout. Het

    > aansprakelijk stellen van de arts of het

    > ziekenhuis voor de door u opgelopen schade.

    >

    > Bedrijfsongeval - Een voorbeeldbrief om de

    > werkgever aansprakelijk te stellen voor een

    > ongeval op het werk.

    >

    > Claim voor vliegvertraging - Door vertraging met

    > het vliegveld extra kosten moeten maken? Je schade

    > is in sommige gevallen te verhalen.

    >

    > Huisdier / kind aanspr. stellen - Het

    > aansprakelijk stellen van de ouders van een kind

    > of de eigenaar van een huisdier.

    >

    > Na een ongeval - Voorbeeldbrief voor het

    > aansprakelijkstellen van de wegbeheerder bij een

    > ongeval.

    >

    > Slecht uitgevoerde werkzaamheden - Het

    > aansprakelijk stellen voor slecht uitgevoerde

    > werkzaamheden.

    >

    > Aansprakelijk stellen gemeente - In dit voorbeeld

    > wordt de gemeente aansprakelijk gesteld voor

    > geleden schade aan de fiets door een slecht

    > fietspad.

    >

    > Verzekeraar tegenpartij aansprakelijk stellen bij

    > verkeersongeval

    >

    > Zelfstandige behandelaar - Aansprakelijk stellen

    > van de zelfstandige behandelaar.