Betaalbare flexplek in Amsterdam

  • Samen door de COVID-19 crisis

    Ik ben sinds 2020, door persoonlijke omstandigheden, voor mijzelf begonnen. Ik werk nog steeds vanuit huis, maar na 1,5 jaar heb ik toch de behoefte om ergens iets te huren. Ik merk dat als je thuiswerkt er bijna geen verschil meer zit tussen vrij en aan het werk zijn. Eigenlijk komt het er op neer dat ik nu altijd het gevoel heb dat ik nog iets voor mij werk moet doen. Dus de verhouding tussen werk en privé is een beetje zoek.Nu ben ik op het internet aan het zoeken en zie dat er veel flexplekken worden aangeboden.Wat voor mij belangrijk is:

    • Het moet niet te duur zijn,

    • Ik wil niet te ver reizen (ik woon in Amsterdam)

    • Ik heb een eigen plekje nodig

    • Er mogen ook wel andere ZZP-ers zitten

    Soorten flexplekken in Amsterdam

    Zelf heb ik natuurlijk ook al wel wat onderzoek naar een flexplek in Amsterdam gedaan. Wat ik eigenlijk merk is dat er tegenwoordig heel veel verschillende opties zijn, waardoor het ook weer onduidelijk wordt. Een flexplek is een werkplek is een dedicated desk en is soms ook een coworking place. Dit zijn allemaal verschillende benamingen voor een flexplek. 

    De overeenkomsten

    Echter is een ding wat al deze verschillende benamingen gemeen hebben en dat is dat alle flexplekken als een all in plrijds worden verhuurd. Dat houdt in dat er gebruik wordt gemaakt van flexibele contracten en dat de ruitmes altijd al door de eigenaar van het pand zijn ingericht.

    De verschillen

    De onderlinge verschillen zitten in het gebruik van een flexplek. Bij een flexplek in de openruimte is het vaakt wie het eerst komt heeft eerste keus. Bij een dedicated desk is het zo dat je altijd je eigen plekje hebt. Deze werkplek kan wel gesitueerd zijn in een openruimte. Voor een corworking place geldt eigenlijk het zelfde. Zoals de naam zegt deel je de werkruimte met derden. Dit zijn veelal allemaal vaste huurders van de werklplek.

    Kantoooruimte

    Een optie die nu niet besproken wordt is het huren van kantoorruimte. Door het grote aanbod wordt het steeds aantrekkelijker om een kantoorruimte te huren. Enjkel in de grote steden is deze ruimte schaars.

    Door de huidige COVID-19 ontwikkelingen hebben wij besloten om HULP te bieden aan alle verenigingen en opleiders in Nederland. Wij zijn er van op de hoogte dat het aantal personen, per AED trainer, zeer beperkt is. Dat houdt in dat er of minder mensen worden opgeleid er moeten meer AED trainers beschikbaar worden gesteld.
    Bent u van een buurtvereniging, ondernemersvereniging, een sportvereniging of een EHBO-vereniging. En bent u niet in staat om extra AED trainers te kopen? Neem dan contact op met AEDmaster. Zij stellen AED trainers kosteloos beschikbaar, zodat ook in deze moeilijke tijd er voldoende AED bedieners beschikbaar zijn.