wie vergoedt wat.

  • poppe

    hoihoi,

    Bij het bedrijf waar ik werk kunnen klanten hun aankopen verzekeren tegen verlies/diefstal.Er zijn dan 2 mogelijke partijen die de schade vergoeden. Partij A die soms verstrekt en onze eigen verzekering, partij B. Er is altijd een variabele eigen bijdrage van klant.

    Nu meldt een klant zich bij ons met een verloren aankoop en meldt dat er nog een derde partij gaat vergoeden.

    In onze algemene voorwaarden staat dat dan eerst partij C een bedrag uitkeert, daarna gaan we kijken of partij A ook wat doet, en de rest wordt vergoedt uit potje B.

    Nu zegt partij C; eerst moeten B(en A) vergoeden en dan kijken wij wat we doen, en wij zeggen, wijzend naar de algemene voorwaarden, C kom eerst maar met een bedrag over de brug, dan kijken wij wat er overblijft en wat er dus vanuit B nog vergoedt wordt.

    Nu schijnt er een wetsregel te zijn , waarin gezegd wordt dat de partij waar klant zich als eerste meldt, de primaire vergoeder is.

    Wie weet hoe het zit, en kan ons op weg helpen.

  • akhzane

    ik heb een beklag zaak gewonnen maar heb advokaat kosten moet de tegen partij betalen en hoe moet ik dat aanpakken