Ervaringen aansprakelijkheidsverzekering

  • aansprakelijkheid

    Plaats hier je ervaringen met een verzekeringsmaatschappij.

    Op de http://aansprakelijkheidsverzekering.startpagina.nl staan alle aan te raden aansprakelijkheidsverzekeringen op een rij:

    Aansprakelijkheidsverzekering Startpagina

    Als u, één van uw gezinsleden of uw huisdier schade aan een ander (derde) toebrengt en u daar aansprakelijk voor bent, bent u verplicht de schade te vergoeden. Zowel bij materiële als bij letselschade kunnen dat zeer forse bedragen zijn. Daarom is het verstandig dat u zich tegen de financiële gevolgen van aansprakelijkheid verzekert met een aansprakelijkheidsverzekering. (bron: Aegon)

    Wat een aansprakelijkheidsverzekering doet

    Met een Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren (AVP) dek je jouw aansprakelijkheid voor:

    - Schade aan personen: letsel of aantasting van de gezondheid al dan niet met de dood tot gevolg en de daaruit voortvloeiende schade;

    - Schade aan zaken: beschadiging, vernietiging of vermissing van zaken en de daaruit voortvloeiende schade.

    Je hoeft de schade niet zelf veroorzaakt te hebben. Een gesprongen waterleiding die waterschade veroorzaakt bij de buren, is bijvoorbeeld schade die je niet direct zelf veroorzaakt hebt. Toch wordt de schade jou op grond van de wet wel toegerekend. We spreken in dit geval over ‘risicoaansprakelijkheid’. Uitgangspunt voor de verzekering om uit te keren is dat jij aansprakelijk bent voor de te verhalen schade aan personen of zaken. Als dat het geval is, zijn ook de gevolgschaden (de daaruit voortvloeiende schade) gedekt.

    Je bent niet verplicht een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Een AVP hoort volgens de Consumentenbond echter wel in je basispakket van financiële diensten. Als je géén AVP hebt, en je verantwoordelijk bent voor schade, dan moet je dat geld uit eigen zak betalen. Als je per ongeluk iemand letsel hebt toegebracht, of bijvoorbeeld een auto hebt beschadigd, kunnen de bedragen flink oplopen. De meeste mensen hebben niet zo veel geld achter de hand. Dat risico kun je doorgaans financieel dus niet zelf dragen. Los daarvan is de premie die je betaalt voor een AVP (een paar tientjes per jaar voor een verzekerd bedrag van 1 miljoen euro of meer) aan de lage kant, en zeker geen reden om zo’n verzekering niet af te sluiten. 96% van de Nederlanders heeft overigens een AVP.

    Wat niet onder een aansprakelijkheidsverzekering valt

    Schade veroorzaakt door:

    - Motorrijtuigen, caravans, vaartuigen waar je een vaarbewijs voor nodig hebt en luchtvaartuigen (hebben eigen verzekering nodig);

    - Schade aan zaken van iemand die meeverzekerd is op jouw polis (je partner of kind bijvoorbeeld);

    - Schade door opzet (zoals vandalisme, maar ook schade die je veroorzaakt onder invloed van bijvoorbeeld alcohol of drugs) of seksueel misbruik;

    - Groepsaansprakelijkheid (als je deel uit maakt van een groep die schade veroorzaakt).

    De aansprakelijkheidsverzekering die we hier behandelen is géén Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA). Een WA-verzekering is een wettelijk verplichte verzekering, zoals bijvoorbeeld de verplichte WA-verzekering voor auto's.

    Bron: Consumentenbond.nl

  • Fred

    Goede avond ik heb op 1oktober 2018 een taxi van taxicon Zeeuws Vlaanderen genomen om 10,00 de chauffeur pakte m n koffer omdat ik invalide ben,hij liet hem vallen met open maken van de kofferbak! Ik merkte met m n koffer -inhoud op te ruimen dat m n laptop kapot was,ik belde Taxicom tot 8 x toe! Op een gegeven moment werdt ik gebeld door weinde de direkteur van dit bedrijf,met de mededeling dat als ik nog 1x zou bellen m n pas zou worden ingetrokken! Ik kan nog geen 150 m lopen en heb een scootmobiel! Ik heb de klacht ingediend bij de gemeente en die zou de klacht behandelen en terug bellen binnen 3 dgn ! Dat is 3wkn geleden pfff wat nu?

  • Svenn

    Natürlich können Sie, was stört Sie, lieber Freund? Wenn Sie nicht wissen, wo es besser ist, zu spielen, um Geld zu verdienen, empfehle ich Ihnen, Ihre Aufmerksamkeit auf diese Seite http://lucky-lady-charm.info/ zu zahlen , da hier bekomme ich immer eine Menge Geld zu erhöhen, ich bin sicher, dass Sie auch erfolgreich sein werden

  • Kopsen

    Our Experiences Protection Insurance Program Provides liability coverage of up to $ 1 million USD per occurrence, in the event of third party claims of bodily injury or property damage. … and Aioi Insurance. Certain conditions, limitations, and exclusions may apply PrepaidCardStatus Login