Voorbeeldbrief aansprakelijk stellen

  • aansprakelijkheid

    Hieronder is een voorbeeldbrief om iemand aansprakelijk te stellen, deze kan in de meeste gevallen voor het aanvragen van schadevergoeding gebruikt worden:

    {Naam gedupeerde}

    {Adres gedupeerde}

    {Postcode woonplaats gedupeerde}

    {Datum, woonplaats}

    {Naam tegenpartij}

    {Adres tegenpartij}

    {Postcode woonplaats tegenpartij}

    Betreft: Aansprakelijk stellen schade

    Geachte heer/mevrouw {Achternaam tegenpartij},

    Naar aanleiding van het ongeval/schadeveroorzakend voorval van {datum} zend ik u deze brief.

    U heeft op {datum} een onrechtmatige daad gepleegd waardoor ik schade heb geleden (en nog lijdt) waarvan de omvang thans nog niet (geheel) vaststaat.

    De onrechtmatige daad is gelegen in het navolgende:

    {Gebeurtenis, voorval noemen met evt. getuigen}

    Hierbij stel ik u aansprakelijk voor de door mij geleden (en nog te lijden) schade.

    Wellicht bent u verzekerd voor de gevolgen van uw onrechtmatige daad en in dat geval adviseer ik u om per omgaande uw verzekeraar te informeren. Als ik binnen {5, 10 etc.} dagen na datum briefhoofd door u niet wordt geïnformeerd wie uw verzekeraar is, met vermelding van adres en telefoonnummer en welke afdeling of persoon deze schadekwestie in behandeling heeft genomen, ga ik er van uit dat u zelf de schade zal vergoeden. De vervolgcorrespondentie zal dan aan u gezonden worden.

    Teneinde er zeker van te zijn dat deze aansprakelijkheidstelling u bereikt zend ik u deze brief per aangetekende post.

    In dit stadium reserveer ik ten behoeve van mijzelf nadrukkelijk alle rechten.

    Hoogachtend,

    {Handtekening}

    {Naam gedupeerde}

  • ricky

    voorbeeldbrief aansprakelijkheid